ארכיון פעילויות 

משלחת הגוש בהלוויית ערפאת


משלחת של "גוש שלום", ובה 35 פעילות ופעילים, השתתפה היום (יום ששי, 12.11.04)� בהלוויית הנשיא יאסר ערפאת במוקטעה ברמאללה.

המשלחת עברה את מחסום צה"ל בביתוניה, שהיה מאורגן היטב, והגיעה משם לרמאללה במכוניות הרשות הפלסטינית, ועליהן השלט "משלחת רשמית".

המונים צבאו על כל שערי המתחם, ולמשטרה הפלסטינית היה קשה מאוד להכניס את המשלחת. הפעילים נלחצו קשה, ואחד מהם, יהושע רוזין, אף נפצע קל וזכה מיד בטיפול אנשי הסהר האדום.

מפאת הדוחק העצום התפזרה המשלחת בין מאה אלף הנוכחים הנרגשים, ורק בקושי רב פילסו אחדים מהם את דרכם אל חלקת הקבר. בכירי הרשות הזמינו אותם לשורה הראשונה, לצד שרי הממשלה הפלסטינית וראשי הדתות.

חברי המשלחת ענדו את המדבקות הבולטות של הגוש, ועליהם דגלי ישראל ופלסטין. במהלך השעות ניגשו אליהם מאות פלסטינים, לחצו את ידיהם והביעו את תודתם על בואם להלוויית נשיאם. כזכור, ענד ערפאת בכל השנה האחרונה של חייו את סמל שני-הדגלים של הגוש על מעילו.

סדר ההלוויה הופר כאשר ההמונים הנסערים נתנו דרור לרגשותיהם ושיבשו את מהלכה. למרות שנורו אלפי כדורים באוויר והיו כמה פצועים קל מנתזים, מחום ומעיכה, היה היחס אל האורחים הישראליים חם ולבבי. "גוש שלום" היה הגוף הישראלי היחידי שפירסם הודעה על השתתפותו בצער העם הפלסטיני על מותו של "אבי האומה".