ארכיון פעילויות 

הפגנה סוערת נגד זוועות רפיח


כ-850 מפגינים ומפגינות, שבאו מכל רחבי הארץ ב-15 אוטובוסים מלאים וצי של מכוניות פרטיות, ערכו ביום ו' הפגנה סוערת ליד מחסום כיסופים וניסו לצעוד לעבר רפיח. אנשי משמר הגבול והמשטרה עצרו את המצעד וגרמו לשורה של עימותים אלימים. חמישה מפגינים נעצרו.

ההפגנה נקראה על-ידי "גוש שלום", "הוועד הישראלי נגד הריסת בתים", "הקמפוס לא שותק", "טייסים מסרבים", "יש גבול", "פורום הורי הסרבנים", "קואליציית הנשים למען שלום" ו"תעאיוש - שותפות ערבית-יהודית", שהייתה אחראית לאירגון הפעולה.

המפגינים הודיעו מראש על כוונתם להגיע למחסום סופה, אך הפתיעו את המשטרה והצבא כאשר שינו כיוון והגיעו לקרבת מחסום כיסופים. הם צעדו כארבעה קילומטרים ברגל בשמש הקופחת עד שנעצרו במחסום על-ידי המשטרה.

במשך שעה שמעו המפגינים עדויות מזעזעות על המתרחש בתוך רפיח מפי העיתונאים עמירה הס ומנהל בית-החולים בעיירה, שדיברו בטלפון, ואת דבריה של יוסלין הורנדל הבריטית שבנה, טום, נורה ברפיח לפני שנתיים על-ידי צה"ל. אחר-כך פרצו לכביש והתחילו לצעוד לעבר רפיח, עד שנעצרו בכוח. במהלך ההפגנה היו גם עימותים בין מפגינים ומתנחלים.

בין השאר בלטו הכרזות: "הפסיקו את ההרג ברפיח!", "שרון, איש הדמים", "טנקים החוצה!", "הם יורים גם במפגינים!", "החזירו את החיילים הביתה!" "מי ששותק - שותף", "לא בשמי", "עצור! דגל שחור!", "ישוחררו סרבני המצפון!"

המפגינים צעקו: "סרבו! סרבו!", "חייל, הקשב - אפשר גם לסרב!", "כל שרי הממשלה - פושעי מלחמה!", "מופז, מופז, שר-הביטחון - כמה ילדים הרגת היום!"

על אחד האוטובוסים נתלה שלט גדול: "חייל צא! אל תשתתף בפשע מלחמה!"

אחרי העימותים וההתכתשויות, סירבו המפגינים להתפזר עד שישוחרר חבריהם שנעצרו. המשטרה נענתה לדרישה זו.