ארכיון פעילויות 

נגד החומה המפלצתית בעיר א-ראם


פגישה נרגשת בין שני נהרות של מפגינים, האחד ישראלי והאחר פלסטיני, היתה בשבת בצהריים בצומת א-ראם. שני הנהרות שבאו מכיוונים שונים והתמזגו להפגנה גדולה אחת נגד החומה המפלצתית, העומדת לקרוע את א-ראם מירושלים ומסביבתה ולהפוך אותה לאי מנותק. תזמורת צופי א-ראם ליוותה את ההפגנה בהלמות תופים.

הישראלים יצאו לתהלוכה ספונטנית כאשר משמר-הגבול עצר את האוטובוסים שלהם וניסה למנוע את בואם להפגנה. המפגינים נטשו את האוטובוסים והמשיכו בדרכם ברגל, בחום הכבד. ההפגנה, שאורגנה על-ידי "גוש שלום" ותעאיוש", זומנה על-ידי ראש מעוצת א-ראם, סירחאן סליימי, שקרא לציבור הישראלי להתייצב לימין 60 אלף בני עירו, שהחומה עומדת להרוס את חייהם. א-ראם היא מרכז מסחרי חשוב בין ישראל והגדה המערבית, וניתוקה גוזר עליה חורבן. "אין חיים לישראל אם אין חיים לפלסטין, אין קיום לישראל אם אין קיום לפלסטין, אין ביטחון לישראל אם אין ביטחון לפלסטין," קרא אורי אבנרי, פעיל "גוש שלום", למפגינים. הוא דיבר מעל גוש בטון, שהובא למקום כהכנה לבניית החומה. יחד איתו דיברו חברי-הכנסת אחמד טיבי ומוחמד ברכה. לינה דלאשה, חברת "תעאיוש", קראה: "אנחנו, ישראלים ופלסטינים, מאוחדים במאבק עד שהחומה תיפול, כאן ובכל מקום."

המפגינים נשאו שלטים שאמרו: "שלום - לא הפרדה!", "קודם כל - החומה צריכה ליפול!", "הם חונקים את א-ראם", "כלא לפלסטינים, גטו לישראלים".

לפני ואחרי ההפגנה ערכו המפגינים הישראלים סיור לאורך תוואי החומה בצפון ירושלים. "עד עכשיו חשבתי שזה נורא," אמר מפגין מזועזע מחיפה, "עכשיו אני יודע שזה הרבה יותר נורא!"