ארכיון פעילויות 

מאות הפגינו נגד סיפוח השטח בין הגדר והקו הירוק


מאות פעילי "גוש שלום", "תעאיוש", "הוועד נגד הריסת בתים" ואחרים הפגינו ביום האחרון של 2004 נגד עקירת עצי-הזית של כפר ג'איוס והקמת התנחלות גדולה חדשה במקום. הדבר נעשה במסווה של הרחבת ההתנחלות צופין.

האדמות נמצאות בין הקו הירוק והחומה, וממשלת-שרון פועלת עכשיו בקדחתנות למלא את כל השטח הזה בהתנחלויות, כדי לספח אותו בפועל למדינת-ישראל. הדבר מפריך את השקר כאילו הגדר נועדה לצורכי ביטחון בלבד. גם מי שלא היה ברור לו עד עכשיו שהגדר/החומה נועדה לצרכי סיפוח בלבד, יכול לראות זאת בשטח.

למעשה משמשת "תוכנית ההתנתקות" של שרון תמרון הסחה, כדי להסיט את תשומת-לב העולם והציבור הישראלי מהפעולה הנרחבת הזאת.

המשטרה והצבא חסמו את דרך המפגינים בשעה שעברו את הקו הירוק, אך המפגינים הלכו כמה קילומטרים בשדות הבוציים כדי להגיע אל השטח. שם הודיע להם קצין-משטרה בכיר שנטיעת השתילים היא עבירה על החוק. ואולם השוטרים לא התערבו כשהמפגינים שתלו עשרות שתילי-זית, שהביאו עימם, בבורות הפעורים שנותרו בשטח אחרי שהדחפורים של חברת-המתנחלים עקרו את העצים הגדולים. אלה נמכרים אחר-כך לבעלי-בתים בישראל.

משם המשיכו המפגינים בדרכם אל גדר-הסיפוח. מאה מטרים לפניה נעצרו על-ידי שרשרת של חיילים ושוטרים. במקום נערכה הפגנה סוערת, כשהפעילים צועקים "לא גדר ולא טרנספר - לא לשלוט על עם אחר!" אחרי משא-ומתן הותרה למשלחת של ארבעה לגשת אל שער הגדר, שם נפגשו עם תושבי הכפר ג'איוס שבאו לקראתם בצד השני של הגדר.