ארכיון פעילויות 

קול ישראלי נגד הגדר


שמונה מאות מפגיני שלום ניפצו דגם של "חומת ההפרדה" מול בית רוה"מ "כך יהיה גם גורל החומה האמיתית, היא תיפול כמו חומת ברלין"

בשיאה של עצרת המחאה שהתקיימה אתמול בערב (יום שני 23.2) מול בית ראש הממשלה בירושלים קראה המנחה חולוד בדאווי "בואו נראה לשרון ויתר השרים והגנרלים מה עושים לחומה של אפרטהייד". למשמע הדברים, הסתערו מאות מפגינים, ניפצו וקרעו לגזרים דגם של "חומת ההפרדה" שהוקם במקום במיוחד. "עם החומה האמיתית זה יהיה יותר קשה, אך גם היא תיפול, כמו שנפלה חומת ברלין וכמו שנפלו כל החומות והגדרות שנועדו למנוע מאנשים ועמים את החופש המגיע להם" קראה המנחה.

כשמונה מאות מפגינים הגיעו להפגנת המחאה שארגנו הארגונים הפועלים במסגרת "קול ישראלי נגד הגדר", כדי לקרוא לממשלה: "את החומה הזאת אינכם בונים בשמנו!".

"בערב הזה, ביום בו נקברים מתינו מן הפיגוע שקרה כה קרוב לכאן, אנו אומרים לך מכאן, אדוני ראש הממשלה: זאת לא הדרך!" קרא מאיר מרגלית מן הועד נגד הריסת בתים. "הגדר לא מונעת טרור, היא מלבה טרור. היא מגבירה את השנאה והיאוש, על כל מחבל שהיא חוסמת היא יוצרת תריסר חדשים. אם אתה רוצה לסיים את הטרור, מר שרוןף הוצא אותנו מן השטחים הארורים, סיים את הכיבוש – והטרור יסתיים גם הוא".

"ממשלת שרון-נתניהו מקימה חומות של עוני ומצוקה על מנת לממן את הקמת חומות הבטון. מי שממן את המפלצת הזאת הן השכבות החלשות בישראל" אמרה סיגל הרוש מן הקשת הדמוקרטית המזרחית. ואילו יעל נחושתן מארגון רבנים לזכויות האדם אמרה:" בשבת הזאת קראנו בבתי הכנסת את הפסוק 'ואתם ידעתם את נפש הגר, כי גרים הייתם בארץ מצרים'. איך הפסוק הזה מתיישב עם המצב בו איכרים פלסטינים צלא מקבלים אישור לעבור דרך שער ולהגיע לאדמותיהם ולעבד אותן, או שהם עוברים השפלות קשות כדי לעבור בשערים האלה?"

"אתמול נהרגו שמונה אנשים כאן בירושלים, קרבנות למולך הכיבוש, לאחר חמישה עשר שנהרגו בעזה לפני שבוע" אמר אורן מדיקס בשם גוש שלום. "הממשלה מביאה בתור דוגאמ את עזה שמוקפת גדר. באמת דוגמא יפה! רצועת עזה היא סיר לחץ, גיהנום גםלתושביה וגם לכובשיה, מקום בו ההרג וההרס הם תופעה שגרה יומיומית. זאת הדוגמא? אם שרון יצליח להשלים את החומה, הגדה המערבית תיהפך לעזה פי עשר ועשרים, עם פלסטינים כלואים ולחוצים ומרירים. ברצועת עזה צה"ל צריך אוגדה שלמה, כמה הוא יצטרך בגדה המערבית עם החומה?"

"המאבק נגד החומה ונגד הכיבוש נהפך יותר ויותר למאבק משותף של פלסטינים וישראלים שמפגינים יחד" אמרה פדואה חדר מן הועד הפלסטיני נגד החומה במזרח ירושלים. שי גורסקי מתנועת תעאיוש סיפר כי במהלך היום השתתפו ישראלים בהפגות מחאה נגד הקמת החומה במקומות רבים ברחבי השטחים הכבושים: "ליד הקונסוליה האמריקאית במזרח ירושלים; באבו דיס שם הגיעו כמאה ישראלים להפגין יחד עם התושבים נגד הגדר בגובה שמונה מטר החותכת את העיר לשניים; בכפר בודרוס שליד הקו הירוק, שם נבנה קטע חדש של החומה בימים אלה תוך פגיעה קשה באדמותיהם ומטעי הזיתים של התושבים; באזור טול כרם וגם ליד בית לחם. כמעט בכל המקומות זה הסתיים בהתקפה חריפה של הצבא והמשטרה, בהתזת גז מדמיע ופיזור המשתתפים באלימות רבה. הם הביאו כוחות גדולים מאד לשטח, עמדו וחיכו רק רק לתירוץ הכי קטן כדי להתנפל ולפזר בכח הפגנות בלתי אלימות"

מארגני ההפגנה קראו למשתתפים להופיע להארכת מעצרם של ארבעה עשר מפעילי תנועת "אנרכיסטים נגד גדרות" שנעצרו בעת שחסמו את הכביש ליד משרד הביטחון בתל אביב ונשלחו לבית המעצר באבו כביר. ענינם אמור להידון בפני שופט מעצרים בבית המשפט בתל אביב (רח. וייצמן) הבוקר (24.2) בשעה 8.30. כמו כן קראו המפגינים קריאות עידוד לסרבני המצפון הכלואים, חמשת הסרבנים שנדונו לשנת מאסר והועברו באותו בוקר מכלא 6 הצבאי לכלא ניצן האזרחי בגלל טענת הצבא כי הם "מערערים את המשמעת והסדר בכלא" וכן הסרבנית לאורה מילוא שנשלחה לכלא בשל סירובה להתגייס לצבא כיבוש וליטול חלק בעוולות שהוא מבצע.