היומן של קאוטר סאלאם 

גיהנום תוצרת ישראל (9/7/02)

יומנה של קאוטר סלאם

ביוני 2002 הצלתי ילד יהודי שאבד בשוק "אל-קסבה" בעיר חברון. העיר היתה נתונה תחת העוצר הרגיל שהוטל על הפלסטינים באותו היום, ושעדיין מוטל על העיר עד היום??

באותו זמן, וכטילפנתי למנהל האזרחי וביקשתי מהם שיעזרו לי לשלוח את הילד חזרה אל משפחתו, הם ניתקו לי את הטלפון!!

גם האלוף דב צדקה, ראש המנהל האזרחי, ניתק לי את הטלפון כשצלצלתי אליו!!

החיילים הישראלים היו מאד כועסים ומפוחדים לגבי מה שכתבתי על הקצינים המושחתים של המנהל האזרחי – דוד קישק ורמי יקרא. כל עובדי המנהל האזרחי היו בהלם!!

הממשלה מינת ועדת חקירה מיוחדת שתחקור את הסיפור. שר ההגנה והאלוף יעקב אור המליצו על כך.

הקצינים האשימו חלק מהעובדים הישראלים בכך שהעבירו את כל המידע אלי!! למה לא, זה היה מידע פרטי ופנימי של ענייני המנהל האזרחי!! אף פלסטיני לא עבד במנהל האזרחי בשנת 2000, כשפרסמתי את הסיפםורים על הקצינים המושחתים!!

איך יכול להיות, שעיתונאית פלסטינית פוצצה את כל הסקנדלים האלה בלי שום עזרה מהמנהל האזרחי בעצמם?? זה היה סימן שאלה ענקי?? העובדים האשימו אחד את השני, עם מבטים חושדים, זה היה מצב של היסטריה שהתפשט בכל המשרדים שלהם!!

דובר המנהל האזרחי, מר שלמה דרור, קיים איתי פגישה ב"קפה אפרופו" בתל אביב, כדי לראות איך אני יכולה להוכיח את כל הסקנדלים האלה!! הוא איים עלי קודם, שיתקשר אל ג'יבריל אל-רג'וב ויגיד לו שמודיעין השב"כ עצר מאחור!! כשביקשתי ממנו להתקשר אל ג'יבריל אל-רג'וב ואמרתי לו שעדיף לו ש"אל-מוסד" עצר מאחורי המידע שלי, הוא היה בשוק, ואיים שיקח אותי לבית המשפט!! לא פחדתי, יעצתי לו ללכת על זה כי אני הולכת לשים את הקצינים שלו בכלא, זה כל מה שאני רוצה!!

הוא קיים את הפגישה עם מר שלמה דרור, והראיתי לו כמה מסמכים שיש לי עוד מאות כמותם!! מר שלמה שאל אותי אם זה אפשרי להתערב בועדת החקירה בנושא זה, הסכמתי איתו ואיימתי שאם הועדה תחביא את הסקנדלים, אני אקיים מסיבת עיתונאים ובה אתן לעיתונאים כמה מהמסמכים המתועדים שברשותי. אף אחד לא התקשר אלי לאחר מכן, אף אחד לא לקח אותי למשפט. והמטה הראשי בתל אביב ושר ההגנה המליצו לעקוב אחרי הנושא ברצינות.

דוד קישק ורמי יקרא היו 6 חודשים תחת חקירה משטרתית!! המשטרה המליצה להעמיד את שניהם למשפט. עד עכשיו בית המשפט העליון ממשיך להתעלם מהנושא??!! אף אחד לא יודע איך מתקדמים הדברים בבית המשפט! עכשיו, בשנת 2002, אני משלמת את המחיר של הסקנדל הזה!! המנהל האזרחי לא נותן לי אשרת נסיעה!!