היומן של קאוטר סאלאם 

גיהנום תוצרת ישראל (12/6/02)

יומנה של קאוטר סלאם

12:30, עשיתי את הסיור שלי בעיר חברון תחת הכיבוש. כיום אין כבר אזור 1H, תחת הרשות הפלסטינית, כל העיר נמצאת תחת כיבוש.

הלכתי ברחובות, אני רק סקרנית להסתכל על המוצבים הצבאיים ולראות מה קורה שם, הרחובות כמעט ריקים, רק כמה גברים קשישים יושבים בצל!! הרחובות עדיין מחולקים ל"גטאות", תאים קטנים ומבודדים בכל רחבי העיר.

900 המטרים של רחוב אל-שללאלה מחולקים בגדרות תיל לשלושה אזורים, 1H אורכו 200 מטרים והפלסטינים מורשים ללכת בו ולעבוד בו לאחר שהעוצר מוסר!! אזור 2H הינו 'אזור אסור', אורכו 400 מטרים ולאיש אסור לעבוד בו או להיכנס אליו!! אזור 3H אורכו 300 מטרים ולפלסטינים מותרת הגישה ל-200 מטרים בעוד ש-100 המטרים הנותרים הם למעשה עמדה צבאית ולפלסטינים אסורה הגישה לשם!!

חלוקה מגוחכת זו באה לאחר שהמפקד, דרור ויינברג, החליט להקל על חייהם של הפלסטינים לאחר שחיו למעלה מ-500 יום תחת העונש הקולקטיבי של העוצר!!

אלה הצעדים המקלים שנקט האלוף דרור ויינברג כדי להקל על חייהם של הפלסטינים בחברון?? על זה דיברה התקשורת הישראלית בחדשות במשך שלושה ימים?!! כל רחובות העיר חברון מחולקים בדרך זו ועוד??

הלכתי באזור 3H של רחוב אל-שללאלה כשחיילי צה"ל עצרו פרופסור מאוניברסיטת ביר-זית ואת אחיו ליד בית-רומנו, הישיבה היהודית, ובזמן שהרחובות תמיד מלאים בפלסטינים הנמצאים במעצר או במאסר ע"י צה"ל, הפסקתי להתעניין בנושא, אבל כשזיהיתי את פרופסור מחמוד, עצרתי כדי לראיין אותו.

החיילים הישראלים הקשיבו לשיחתנו, אחד מהם זיהה אותי ועזב את המקום, החייל האחר ביקש מהפרופסור לעזור לו לתרגם את השאלות. החייל אמר "הייתי רואה את האישה הזו במספר מקומות שונים, מי היא?" וכשעניתי לו באנגלית הוא אמר שהוא לא יכול להבין אנגלית או ערבית, ושהוא מדבר רק קצת עברית?!

שאלתי את החייל מאיפה הוא?? הוא אמר "מאתיופיה"!! הממשלה הישראלית שולחת את האתיופים, הרוסים והפושעים לשרת בגדה המערבית ולהגן על המתנחלים שהגיעו מארה"ב וממקומות אחרים!!