היומן של קאוטר סאלאם 

גיהנום תוצרת ישראל (24/6/02)

יומנה של קאוטר סלאם

האם נשארו מוסר וערכים תחת הכיבוש הצבאי??

למה מטילים מנהיגי צה"ל כאלה הגבלות על תנועת העיתונות, מונעים מעיתונאים את הזכות להיכנס לשכם, טול-כרם, קלקיליה וג'נין?? ערכי המוסר של צה"ל מושתתים על דיקטטורה, כוח, שקרים והפצת שמועות כוזבות, וכל עוד אין צדק בתקשורת הבינלאומית, וכל עוד הפרופגנדה הישראלית והלובי הציוני ממשיכים לפעול ברחבי העולם, וכל עוד מדיניות החוץ האמריקאית ממשיכה לתמוך בישראל, מנסה לשנות את העובדות שמאחורי הקונפליקט במזרח התיכון, העולם ימשיך להאמין שהכיבוש בערים הפלסטיניות חודש על מנת להלחם בטרור!!

העובדה שהישראלים רוצים להמשיך את הכיבוש בגדה המערבית ואת התרחבות ההתנחלויות היהודיות על אדמות פלסטיניות. הם רוצים להמשיך להגן על האדמות הפלסטיניות הגזולות ע"י כוח צבאי!! הם רוצים לשלוט במים ובמאגרים הטבעיים בשטחים,… אבל הם לא רוצים את הפלסטינים.

150000 תושבים בשכם נאלצים לחיות תחת העונש הקולקטיבי של עוצר על בתיהם כמו בערים פלסטיניות אחרות (טול-כרם, קלקיליה וג'נין) מאז יום שישי האחרון, ה-20 ביוני,2002 .

הטנקים הישראלים והמשוריינים החמושים, הרסו את הכבישים, התשתית של כל הערים, וגרמו נזקים גם לכבלי החשמל וחתכו את צינורות המים. חיילי צה"ל התיישבו על גגות הבניינים הגבוהים, הכריחים את התושבים להשאר באחת מהדירות בבנין!! מר נאזי אבו-מוסטאפה משכם, הוא מהנדס, אמר, "ביום שישי בשעה 5 לפנות בוקר, חיילי צה"ל פרצו לבנין שלנו, הם הורו לכל הגברים לצאת מבתיהם, למשך יותר משעתיים, חיילי צה"ל חיפשו בבתים שלנו בעוד אנחנו היינו ברחוב, הם הרסו כל דבר תחת התירוץ של שיקולים בטחוניים.

חיילי צה"ל החליטו להשתלט על שלוש דירות בבנין שלנו ולגרש את בעלי הדירות החוצה. אני הייתי אחד מהם. החיילים ביקשו לאסוף את משפחתי ולעזוב את הדירה תוך 20 דקות. שני הילדים שלי, בני שנתיים ושלוש, בכו. הרהיטים שלי היו הפוכים והרוסים, יותר מ-30 חיילים כיוונו את רוביהם כלפי. עצרתי עם משפחתי מולם, ביקשתי מהם לירות בי, אחר כך הם יכולים לכבוש את ביתי, זה עדיף מלגרש אותי לרחוב!!

אמרתי להם שאני מהנדס ולא טרוריסט, ושזה ביתי ולא מפקדה צבאית. אני גר בשכם ולא בתל-אביב, ושאתם צריכים לחזור לבתיכם שבישראל!! אז מה אתם עושים בשכם, במולדת שלי??!!

החייל אמר, לך תגיד את זה לשרון ולערפאת, אבל אנחנו פה כחיילים ויש לנו משימה בבית הזה!! שאלתי איזו מין משימה מביאה אותכם מישראל לשכם? תראה, אנחנו בני אדם פה, אנחנו לא טרוריסטים!!

15 דקות חלפו, יש לך רק עוד 5 דקות לצאת מהדירה, אמרו החיילים!! הילדים שלי בכו, הכיבוש הפחיד אותם שלוש פעמים בשלושת החודשים האחרונים, כשהם כבשו את הבית שלי וגירשו אותנו לרחוב. הגרון שלי התייבש. חיילי צה"ל הרסו את כל מה שהיה בבית, הציוד הצבאי הונח על מיטות הילדים שלי… זהו הכיבוש, ערכים, מוסר ותרבות!! בפעם הראשונה שחיילי צה"ל השתלטו על ביתי, הם הרסו את ידית השירותים, הם השאירו את החרא שלהם בחדר השינה שלי, הם השתמשו בסדינים שלי כדי לנקות את החרא שלהם, אפילו החיות יותר מתורבתות מחיילי צה"ל??

אבו-מוסטאפה אמר, הרכבים המשוריינים של הצבא חתכו את כבלי החשמל אתמול בלילה, באותם רגעים החיילים תקפו את כל המשפחות שבאותו הבנין והאשימו אותם בכך. הם ירו במשך שעה שלמה כתוצאה מהארוע הזה!!

החיילים הורו לכל המשפחות שגרו בבנין 'אל-אלדאביק' להמשיך ולסגור את דלתותיהם וחלונותיהם 24 שעות ביממה מיום שישי האחרון, אפילו אסור להם להוציא את הזבל. יש בשכם 35 בניינים שכבושים ע"י חיילי צה"ל תחת אותם התנאים!!