הסיפור של דני 

הכל בגלל ג'וק אחד


אתה רואה את הצגים האלה? שידור חי וישיר משכם. פיתוח מיוחד לאיתור מחבלים, גורמים מתסיסים, מסיתים, כולם. תשובה כחול לבן לחיסול האינתיפאדה. שווה כל דולר. יושב פה, לא נשאר לי לעשות כלום, כל העבודה זה הוא. מקצוענות אדוני, עולם של טכנולוגיה. תבין, מזל"ט מצלם מלמעלה, זום- אין, זום אאוט, הכל לבד, ככה משקיף על העיר. ראה קבוצת אנשים חשודה, יעני מסתודדת לה בפינה? ישר מתמקד עליה, מפעיל אוטומטית את התוכנה לקריאת תנועות השפתיים, ההיא שולחת את זה מוצפן ומתורגם למחשב המרכזי, זה בודק את הטקסט, שלילי עלינו או חיובי. חיובי, ירד מהם, מחפש הלאה. שווה כל דולר.

היה שלילי? אוקי, במקרה כזה, מצלם אותם קלוז-אפ, רזולוציה בת זונה, גולש למאגר התמונות הממוחשב שיש לנו עליהם, מפעיל תוכנה לזיהוי פרצופים, מיוחדת, שווה כל דולר. עכשיו מצליב את התמונות, אלו באלו, ויש לו את השמות שלהם, כתובות, הכל. חכה, לא נגמר, אמרתי לך, מחשב בן זונה. יש לו את השמות? לוקח את האינפורמציה הזאת, מפעיל תוכנת פריצה מיוחדת שמחכה לו בקנה, טס אתה ישר לתוך המחשבים של הרשות הפלשתינאית, מפעיל נוסחאות פיצוח מיוחדות, פטנט שלנו, שווה כל דולר.

אנחנו בפנים? שים לב, עד עכשיו לא ראית כלום. נכנסת לפעולה עוד תוכנה בת זונה, שווה כל דולר. ההיא בודקת במרשם את הפרופיל של החשוד, משקללת הכל לפי השיקולים שלה. יצא לא חשוד – עזבה אותו, מחזירה שליטה למזל"ט, לא הספקת להגיד כיבוש, הוא מתחיל מחדש אותו תהליך.

יצא חשוד? התוכנה לוקחת את הכתובת המדויקת שלו, אומרת ביי ולהתראות למחשב ברשות, מסתעפת למאגר שלנו בשב"כ, לא הספקת להגיד מחבל, מוסיפה את החשוד לרשימה, מחזירה שליטה למזל"ט, שיתחיל מהתחלה. אמרתי לך, פיתוח מיוחד, שווה כל דולר.

השקלולים? עזוב, אני קטן פה, מה אני מבין בזה, עניין של מומחים, השקיעו מיליונים, עלו על הפרופיל של המחבל הפוטנציאלי בדיוק. פיתוח מיוחד, הכל אוטומטי. שווה כל דולר. אני מה שנותר לי לעשות, להדפיס את הרשימה, להעביר לשטח, עוצרים את כולם וזהו. ככה שבוע, כל יום עיר אחרת, ביי לאינתפאדה.

הנה גמר לסרוק את שכם, יוצר רשימת מעצרים. אמרתי לך, מחר בבוקר שכם נקייה. מה זה, עוד לא הצליחו למצוא את הבאג? שוב הדפיס את כל העיר?