היומן של קאוטר סאלאם 

גיהנום תוצרת ישראל (29/6/02)

יומנה של קאוטר סלאם

זה היה יום נורא, אבל מחר יהיה גרוע יותר!!

זה מספיק לחיות תחת הכיבוש, להרגיש שאת לא בת אדם. למות 24 שעות, הכיבוש הרג לנו את כל התקוות והרגשות.

אני כותבת כל יום על הכיבוש. היום כתבתי על מדיניותם של שרון ובוש לחיסול הרשות הפלסטינית. היום כתבתי על הפרנויה של צה"ל, הכתר הצבאי והענישה הקולקטיבית נגד אזרחים בעיר חברון שגרים 6 ימים תחת פעולה צבאית מסיבית כתוצאה מהפרנויה של צה"ל בעילה של לוחמה באנשים חמושים במפקדה של הרשות הפלסטינית!! הם הרסו את הבנין, אבל לא מצאו כלום!!

הצבא הישראלי יוצר מצב של פחד ואימה בתוך האוכלוסיה האזרחית הפלסטינית, וגם מסכן את חייהם. אין שום הצדקה למתקפה על האזרחים, ולענישה קולקטיבית אליה חשופים הפלסטינים.

חברון ידועה כעיר שתושביה מעולם לא סבלו מרעב. אבל תחת הכיבוש הרשויות הישראליות הנהיגו עוצר חמור על העיר שנמשך 550 ימים מתחילת האינתיפאדה , זה מנע מכל האנשים העניים שגרים בעיר העתיקה תחת הכיבוש, לקבל רק ארוחה אחת בחינם אותה נהגו לקבל מה-"תאקיה" של "איברהים"!!

בעיר העתיקה יש מעל ל-570 משפחות עניות מאד התלויות בארוחת החינם המסורתית הזו. החיילים הישראלים פשטו על ביתה של האישה הזקנה הזו, בת ה-92, וחיפשו בחדר שלה, בו מצאו לבסוף שקיק של לחם יבש אותו אספה כדי להשרות אותו במים ולאכול את זה במשך כמה ימים תחת העוצר!! האישה בכתה ללא הפסק על העוצר ועל סגירת ארוחת החינם, ה-"תאקיה"!! היא אמרה "נהגתי לאכול את ארוחתי היחידה בתאקיה ועכשיו אני אוספת פירורי לחם כדי להתקיים"!!

זאת היא ה"מלחמה" האמיתית, בין הכיבוש לבין האוכלוסיה האזרחית בחברון!! זו "מלחמת הרעבה" שמטרתה לגרש את האנשים החוצה מחברון!!