היומן של קאוטר סאלאם 

גיהנום תוצרת ישראל (2/7/02)

יומנה של קאוטר סלאם

10 בבוקר, התחלתי את יומי. הייתי בפגישה עם חברי חוקר הטלויזיה, טל. הלכנו יחד לבית קפה קטן כדי לשתות משהו. הוא הזכיר לי כשעבדנו יחד בחברון, והמתנחל היהודי עם הזקן הארוך, עצר את מכוניתו באמצע רחוב אל-שוהדא, מול חיילי צה"ל והוא ניסה לחטוף אותנו במכוניתו!!

אוי, טל, זה זיכרון רע!! למה אתה מזכיר לי את זה??

דיברנו על מצבי הכלכלי, ועל האישור הנסיעה שאני צריכה לקבל כדי שתהיה לי גישה לנמל התעופה בן-גוריון. דיברנו על המצב הפוליטי, ועל איך אנחנו יכולים לעזור למצוא פיתרון!! אמרתי, "אנחנו צריכים לפתוח "אוניברסיטה לזכויות האדם", וללמד את עמנו את תרבות זכויות האדם, זה הפיתרון היחיד שיפתור את הבעיות שלנו".

"אבל זה יקח לנו זמן רב לבנות את האוניברסיטה הזאת!! כן, אין לי כסף, רק 50 ש"ח, כדי להתחיל להזיז את הפרוייקט הזה, אני גם צריכה אישור ישראלי. ואולי אלחם בשביל הפרוייקט הזה עד סוף ימי, ובסופו של דבר יסרבו להקימו!! לא. לא, אני קודם כל צריכה להלחם כדי שיתנו לי אישור נסיעה כדי שאוכל לצאת מהמקום הזה, ואם אחזור אז אלחם לטובת הפרוייקט החדש שלי, "האוניברסיטה לזכויות האדם"!!

"כן, זה לקח לי הרבה זמן לבקש מהישראלים לאשר לי לנוע ולטוס דרך בן-גוריון, ואני עדיין מחכה!!"

"אז אני צריכה למצוא קודם פיתרון לבעיה הפוליטית!! ואז, אולי, יהיה לי רשיון להגיע לבן-גוריון!! אמרתי, "כן, טל, יש לי רעיון נוסף!!" טל אמר, "כן בבקשה, תעזרי לנו, קאוטר!!" אמרתי, "צריכה להיות לנו מדינה אחת כאן, האזור הזה מאד קטן בשביל שתי מדינות. צריכה להיות לנו מדינה תרבותית ומפותחת, עם תרבות מעורבת ואנשים מעמים שונים, כמו בארה"ב. אנחנו צריכים לרוץ לבחירות ולהצביע, אנחנו צריכים להחליט מי יהיה הנשיא של מדינה זו, "קאוטר או טל".

לא אכפת לי אם "טל", "שרון" או "ערפאת" ינצחו בבחירות האלה. לא אהיה עצובה אם זו תהיה "מדינה יהודית", עם אנשים מעמים שונים, פלסטינים, יהודים או … , רק מספיק כדי להצביע ולהחליט על עתידנו בדרך "דמוקרטית", רחוק מהמלחמה הנוראית הזו!! יש לנו מספיק אדמה בשביל כולם!! אנחנו לא צריכים להרוג אחד את השני!! כן טל, מספיק זה מספיק!!

אני שונאת את ה"מלחמה", אני שונאת את ההרג של חפים מפשע בשביל סיבות פוליטיות!! אנחנו מוכרחים להצביע עכשיו ולהחליט , אז נוכל להנהיג את כל המזרח התיכון!! אנחנו יכולים להנהיג את כל המדינות הערביות, להנהיג את הכלכלה המזרח תיכונית, נהיה יותר חזקים, יותר … ויותר!!

כן טל, תהיה לנו מדינה אחדת, חוק אחד!!

יהיו לנו אותן זכויות!!

נשים קץ לכיבוש!!

זהו הצדק היחיד והפיתרון היחיד, טל!!

את אופטימית קאוטר, אמר טל!!

שאלתי למה, אנחנו צריכים לשרוד יקירי, זה לא "צדק" לעזוב את ה"יהודים", לחיות לבד ב"גטו" סגור, זה לא "צדק"להשאיר את הפלסטינים שיחיו ל"גטו" סגור אחר!! זה לא "צדק" לקיים מדינה עם תרבות אחת!!

למה אנחנו לא חיים כמו כל בני האדם באירופה ובארה"ב!! אני רק מנסה למצוא פיתרון לקונפליקט הפוליטי המורכב הזה בלי להרוג אחד את השני!! אנחנו מוכרחים לכבד את ה"הומניות" שלנו, את הדם שלנו, ואת הבריאה!! אני רק מוצאת את הפיתרון האחרון לתמיד באזור הזה.

זו רק "המדינה הדמוקרטית" בצבעים אחרים!!

אז תוכל לגור בחברון, ואני אוכל לגור בתל-אביב בלי בעיות, זו תהיה החלטה שלי ושלי בלבד בסופו של דבר יקירי!!

כן, זו האפשרות היחידה בה נוכל לחיות יחד ולשרוד, אני מסכים איתך, קאוטר, אמר טל!! אז מה הבעיה עכשיו טל יקירי?? זה הרשיון שלך לטוס דרך בן-גוריון קאוטר. אז נבנה את המדינה הזו, כמו שהיא??

אז איך אנחנו יכולים לעזור לממשלה שלך לחשוב ולהעניק לי את הרשיון הזה, טל?? זו בעיה גדולה ומורכבת במדינה "התרבותית והדמוקרטית" הזאת, מדינת ישראל!!

אנחנו צריכים לבקש עזרה מש"ס קאוטר!! זו האפשרות היחידה!! האנשים הקיצונים מנהיגים את הממשלה שלי כיום!! אנחנו מחוייבים לעבוד איתם!! כן, בטח שאני לא אוהב אותם!! אבל אנחנו צריכים לכבד זה את זה קאוטר!!

כן, כן בבקשה טל, אנחנו צריכים לנסות במהירות!! אבל אתה חושב שיש עדיין מישהו בישראל עם לב וראש אנושיים?? כל מה שאני צריכה זה לצאת מהמצב הזה, אני לא יכולה לשרוד פה יותר!!

אני לא יכול לשרוד בתוך הכיבוש!!

אני לא יכולה לשרוד ולחיות עם חיילי צה"ל!!

אני לא יכולה לראות יותר את הדם, אני מפחדת ממוות ומהרג!!

אני לא יכולה לחיות כלא-חוקית בתוך ישראל!!

אני לא יכולה לחיות פה בלי כסף!!

אני לא יכולה לחיות בתוך "חברת הגברים המסורתיים" בגדה המערבית!!

אני לא יכולה לסגת ולוותר!!

אני לא יכולה לחזור!!

אני צריכה לעזוב, אני צריכה לקבל את אישורי הנסיעה שלי. זה כל מה שאני צריכה!! אתה חושב שזו בקשה גדולה ובעייתית??!!