ארכיון מסמכים 

שבעה מפגינים נעצרו לאחר שחסמו את רחוב אבן גבירול


שבעה מפגינים נעצרו לאחר שחסמו את רחוב אבן גבירול במחאה על על הירי בשטחים נגררו לניידות כשהם צועקים "דמוקרטיה לא בונים על גופות של מפגינים" לפי כן הפגינו מאות צעירים במשך שעות מול משרד הביטחון/

בסביבות השעה 8.30 בערב הסתערו שוטרים על מפגינים צעירים שחסמו את צומת הרחובות אבן גבירול-דיזנגוף בתל אביב במחאה על הירי של כוחות הצבא בשטחים הכבושים על מפגינים בלתי חמושים. המפגינים, מחבריו של איתי לוינסון שנפצע הבוקר מ'כדור גומי' שירו חיילים ליד הכפר חירבתא ושל גיל נעמתי שנפצע מירי הצבא לפני חודשיים, נגררו לניידות כשהם צועקים "מדינת משטרה" ו"תירו גם בנו, אתם חושבים שהכל מותר לכם!". לדברי עדי ראיה, השוטרים עצרו גם מפגינים שעמדו על המדרכה, ללא כל סיבה נראית לעין ומבלי שביצעו עבירה כלשהיא.

מוקדם יותר גדשו מאות מפגינים את רחבת ההפגות מול משרד הביטחון בתל אביב, בהפגנה אותה יזמו תנועות גוש שלום, תעיוש ואנרכיסטים נגד הגדר בהתראה של מספר שעות. המפגינים הגיעו למקום בסביבות השעה 6.00 בערב ופצחו בקריאות קצובות "דמוקרטיה לא בונים/ על גופות של מפגינים", "הפגנות לא מפזרים/ ברובים וכדורים" "לא יורים ולא בוכים /מסרבים להיות רוצחים" ועוד. כאשר התקרבו קבוצה של שוטרים אל המפגינים הם פצחו בקריאות "תטענו את הרובים/ גם אנחנו מפגינים/ תכניסו מחסניות/ גם אנחנו מפגינות" ו"חייל, שוטר, אפשר גם לסרב". "האלימות והסכנה לא ירתיעו אותנו, מחר בבוקר אנחנו חוזרים לשטחים, לחסום את הדחפורים, להגן על עצי הזית" קראו מפגינים לעבר השוטרים.

במשך הערב זרמו למקום צעירים נוספים. במקום נראו גם קבוצה מצעירי מפלגת השמאל החדשה "יחד" שנשאו שלט "צעירי יחד נאבקים לשלום וצדק חברתי". בסביבות השעה 8.00 בערב יצאו הצעירים בצעדה לעבר רחוב אבן גבירול כשהם נושאים שלטים בכיתוב "זו לא חומת ביטחון, זאת חומת גזענות" ו"הגדר מכניסה את כולנו לכלא" וצועקים "הכיבוש הוא טרור, הגדר לא תעזור". כאמור, בהגיעם לפינת אבן גבירול-דיזנגוף התיישבו הצעירים על הכביש כשהם ממשיכים לצעוק כנגד הכיבוש, ונגררו אל הניידות. כעת נמצאים שבעת העצורים בתחנת המשטרה ברחוב הרכבת בתל אביב.