ארכיון מסמכים 

אזהרה בפני פשעי-מילחמה היא מעשה פטריוטי


כל האמת על פעולות "גוש שלום" נגד פשעי מלחמה
  1. מטרת הפעולה של "גוש שלום" היא להזהיר קצינים וחיילים שמעשים מסוימים עלולים להביא אותם בעתיד למשפט ישראלי ואף למשפט בינלאומי.
  2. זוהי פעולה פטריוטית בה"א הידיעה – פעולה שבאה לשמור על כבוד המדינה ומעמדה בעולם.
  3. הפרות של אמנת ז'נבה הרביעית מחייבות את החתומות עליה, וביניהן ישראל, להעמיד לדין את מי שמבצעים אותן, או להסגירם למדינות אחרות לשם העמדתם לדין.
  4. ההישג הגדול של "גוש שלום" הוא העלאת הנושא לדיון בקרב הציבור הישראלי, ואזהרת קצינים וחיילים מבעוד מועד, על פי המצווה התנ"כית "הוכח תוכיח את עמיתך".
  5. הטענה כאילו נעשתה פעולה זו בחשאי – בשקר יסודה.
  6. בינואר השנה קיים "גוש שלום" כנס גדול בתל-אביב כדי לפתוח בוויכוח ציבורי על נושא זה. הכנס, שבו דיברו פרופסורים וקצינים בכירים (מיל'), הוחרם על-ידי כמעט כל התיקשורת ולא דווח עליו.
  7. המטרה העיקרית של הפעולה אינה להביא אנשים לדין, אלא למנוע פעולות בלתי-חוקיות, על-ידי הזהרת כל מי שעלול להיקרא לבצעם, שעל מעשים אלה לא חלה התיישנות, והם עשויים להיתבע לדין בגללם בכל מקום ובכל זמן.
  8. "גוש שלום" מזהיר חיילים שאם יבצעו פשעי-מילחמה, לא יוכלו בעתיד לצאת מגבולות המדינה מחשש שיועמדו לדין.
  9. במאמץ להעלות את מודעותם של קציני צה"ל וחייליו הפיק "גוש שלום" פנקס-כיס לחייל ובו פירוט פעולות המהוות פשעי מילחמה. בפנקס כלולה אזהרה מפני השתתפות בפשעי מילחמה.
  10. נוסף על כך הפיק "גוש שלום" תשדיר-רדיו על נושא זה. רשות השידור סירבה לשדרו גם כתשדיר בתשלום, ובג"ץ סירב לחייב את הרשות לשדר את התשדיר.
  11. ההתנפלות הפרועה על "גוש שלום", שבה פתח ראש-הממשלה שרון, תרמה, בניגוד לכוונתו, להביא את בעיית פשעי-המילחמה לתודעת כל הדרגות בצה"ל.
  12. ההשמצות וההסתה של הימין, כאילו "גוש שלום" הוא "מלשין", "קאפו", "יודנראט" וכו' נועדה לחפות על הכישלון של שרון ובן-אליעזר להביא ביטחון למדינה ולאזרחיה, על-ידי יצירת אגדה חדשה של "תקיעת סכין בגב הצבא" – אגדה הזכורה מימים אפלים ומישטרים אפלים.
  13. ההנהגה המדינית והצבאית של ישראל מודה למעשה כי לא ניתן לקיים כיבוש על עם אחר מבלי לבצע פשעי מילחמה והפרות של החוק הבינלאומי.
  14. אם כך - המסקנה המתבקשת היא שיש לסיים את הכיבוש.
  15. הטענה כאילו מצב-המילחמה והצורך להגן על אזרחי ישראל מחייבים ביצוע פשעי-מילחמה, היא טענה פסולה וכוזבת, שהרי עצם המושג "פשעי מילחמה" מלמד שמעשים כאלה אסורים דווקא במילחמה, כשכל צד מאמין שהוא מגן על חיי אזרחיו.
  16. "גוש שלום" קורא לחיילים לסרב למלא פקודות בלתי-חוקיות בעליל, האסורות גם על פי החוק הישראלי.
  17. פקודה בלתי-חוקית בעליל היא פקודה שעליה מתנוסס "הדגל השחור של אי-החוקיות" – כלומר, פקודה שכל אדם נורמלי יודע שהיא בלתי-חוקית.
  18. הוצאה-להורג ללא מישפט ("חיסול"), הריגת פצועים חסרי-ישע ("וידוא הריגה"), מניעת עזרה רפואית מפצועים וירי על אמבולנסים וצוותים רפואיים, הרעבת אוכלוסייה, הטלת פצצות על איזור-מגורים, הרס סיטוני של בתים, הענשת בני-משפחה על מעשה של בן-משפחה אחר על-ידי גירושם והריסת ביתם – כל אלה הן דוגמאות לפקודה בלתי-חוקית.
  19. למרבה הצער, אין אמת בטענה ששלטונות צה"ל עצמם חוקרים פשעי-מלחמה והפרות החוק הישראלי והבינלאומי ומענישים את מבצעיהם. במהלך העימות הנוכחי דיווחה התיקשורת על מאות מעשים הנוגדים את החוק הישראלי והבינלאומי – אך רק במיקרים נדירים ביותר הועמד איש לדין, ואיש לא נענש בצורה הולמת.
  20. מלבד הסכנות האורבות לקצינים ולחיילים העושים מעשים בלתי-חוקיים והפוגעים בזכויות-האדם, מעשים אלה פוגעים בשלום ובביטחון, מכיוון שהם מגבירים את השינאה ומדרבנים לפיגועים אכזריים, כפי שקרה אחרי הריגתו של סלאח שחאדה, שהביאה בעיקבותיה גל של פיגועי-נקמה נוראים.
  21. בחודשים האחרונים שלח "גוש שלום" מכתבים לכמה קצינים בכירים, שהוזכרו בתיקשורת בהקשר של מעשים בלתי-חוקיים בעליל. נאמר להם ש"גוש שלום" אוסף חומר על מעשים מסוג זה.
  22. הפעולה נעשתה בפומבי, ועותקי המכתבים נשלחו לכל כלי-התיקשורת (שלא פירסמו אותם) וגם לפרקליטות הצבאית (שלא נקטה כל פעולה נגד הקצינים האלה.)
  23. המטרה הראשונה של מיכתבים אלה היא להעמיד את המפקדים על חומרת המעשים מבחינת החוק הישראלי והבינלאומי, ולהניע אותם לחדול מהם.
  24. נאמר לקצינים שאם יבצעו פשעי-מלחמה והפרות של החוק הישראלי והבינלאומי, נעמיד את החומר לרשות המוסדות המשפטיים הישראליים, אם וכאשר יתחילו המוסדות האלה להתייחס ברצינות לתפקידם להפעיל את החוק כדי למנוע מעשים מסוג זה.
  25. השבוע דיווח הפרשן הצבאי אמיר אורן כי המטכ"ל הכין תוכנית "למיבצע שלישי", חמור משני קודמיו, שיביא ל"אלפי נפגעים פלסטיניים". מהדיווח עולה חשד כבד שהמיבצע יהיה כרוך בפשעי-מילחמה חמורים, העלולים להביא את מתכנניו ומבצעיו לספסל-הנאשמים בהאג.
  26. אין החלטה של "גוש שלום" למסור חומר לבית-המשפט הבינלאומי, והגוש אינו מקיים כל קשר עם מוסד זה. ואולם, אם בית-המשפט הישראלי לא יאכוף את החוק, נשקול אפשרות זו בעתיד, כמוצא אחרון.
  27. "גוש שלום" מתייחס בחיוב לבית-המישפט הפלילי הבינלאומי שקם לאחרונה בהאג, ורואה בו התגשמות של תיקווה יהודית ועולמית. סירוב ממשלת ישראל להצטרף למוסד זה מעיד כאלף עדים על רמתה המוסרית, וגורם נזק עצום למעמד מדינתנו בעולם.
  28. עם התחזקות בית-המישפט הבינלאומי, הנהנה מאמון העולם כולו, עלולים אנשי הדרג הצבאי והמדיני למצוא את עצמם על ספסל-הנאשמים בהאג, בעיקבות הדיווחים בתיקשורת העולמית ובלי עזרת "גוש שלום".
  29. גם בארצות אחרות, ובראשן בלגיה, הולכים ומתגבשים חוקים המאפשרים את העמדתם של אנשים כאלה לדין. פירוש הדבר שיוצאו נגדם פקודות-מאסר בינלאומיות, התקפות בכל ארצות אירופה ובארצות נוספות.
  30. צה"ל עצמו כבר הכיר באפשרות שחייליו יועמדו לדין בהאג, ועל כן הוא מונע עכשיו את פירסום שמות הקצינים והחיילים המבצעים פעולות מסוימות. לבקשת צה"ל החלה הטלוויזיה לטשטש במיקרים מסוימים את פני החיילים, כאילו היו פושעים פליליים.
  31. אילו היה אירגון כלשהו בסרביה מזהיר בעוד מועד את מילושביץ והגנרלים שלו מפני ביצוע פישעי-מילחמה, היו כל עיתוני ישראל ומנהיגיה (מלבד שרון) מעלים אותו על נס.
  32. במקום לתת לציבור לדון בתנאי השלום, וכדי להשאיר את הציבור הישראלי בתחושה של "מלחמת אין ברירה", מסית שרון נגד מי שפועלים למען השלום וההתפייסות בני שני עמי הארץ.