ארכיון מסמכים 

בדרך למצדה


הלוואי ואני טועה!

הניצחון המדהים במלחמת 1967 גרם לשיכרון חושים בישראל, שהביא לאיבוד עשתונות מדינית-ביטחונית ומוסרית. החלו במדיניות של הרחבת הטריטוריה – בניית התנחלויות – תוך שאפשרו לשד הקנאות-המשיחית לצאת מהבקבוק.

הקנאים-משיחיים לא איבדו זמן והחלו בהקמת מדינת יהודה, בחסות מדינת ישראל. כבר אז הם החלו במשיכת משאבי מדינת ישראל למדינתם. הם משכו את כספי ישראל, את צה"ל ואת מדיניות החוץ של ישראל לשירותם.

היתה להם מעידה אחת בדרך. כהנא בחוסר זהירות נורא, הבהיר לישראל עם מי יש לנו עסק. במאמץ משותף של מפלגות השמאל והימין בישראל, הוציאו את כהנא ומפלגתו אל מחוץ לחוק.

ברגע שעלתה אפשרות שישראל תפנה למדיניות של שלום כלפי הפלסטינים, מדינת יהודה הבהירה שישראל צריכה להחליט, מלחמה עם ערבים, או מלחמה עם יהודים. ראש הממשלה נרצח, תוך הבהרה לכל מנהיג ישראלי בעתיד, שלא יעזו אפילו לחשוב על מדיניות של שלום, שתשים סוף לקיומה של מדינת יהודה.

מדינת ישראל התמכרה לסיוע הצבאי, הכלכלי והמדיני עד כדי כך, שאפילו ייבאה את מנהיגה משם. הוא דווקא מכיר את הפונדמנטליסטים הנוצרים, הם תומכי מפלגתו בארה"ב. מלחמת ארמגדון לה הם שואפים, אינה מסכנת את ארה"ב. היא מסכנת פראיירים רחוקים המוכנים להסתבך בה. הפונדמנטליסטים כמובן עוזרים לאלוהים במשימתו ולכן כרתו ברית עם מדינת יהודה. הרי מקובל בפוליטיקה העולמית שבריתות באות לשרת אינטרסים משותפים.

כדי להינצל מפרשות השחיתות שלו, דאג ראש הממשלה, להחזיר את הלגיטימציה של מדינת יהודה בפוליטיקה הישראלית והגדיל לעשות, כאשר נתן להם משרדי ממשלה מרכזיים וזכות ווטו על כל ההחלטות המדיניות ביטחוניות של ממשלת ישראל. נפתחה להם הדלת להשתלט על ישראל.

עכשיו בעזרת הפונדמנטליסטים המוסלמים של הפלסטינים, נקרתה ההזדמנות החלומית למדינת יהודה, בדרך להגשמת מדיניותם. עכשיו יש הזדמנות להדליק את כל זירות המלחמה האפשריות, תוך חיסול הקיום הערבי בארץ המובטחת.

להם אין סולידריות עם מדינת ישראל. הם לא ייתנו לחלשלושי הסולידריות לשמוט מידיהם את ההזדמנות ההיסטורית. עכשיו סוף סוף יש הזדמנות להגשים את החלום! ואם גם הפעם אלוהים לא ימלא את חלקו בעסקה, הרי שהם יוכלו – בעזרת מה שיש לישראל לפי מקורות זרים – לעשות אור לגויים.

מאת עמוס גבירץ - קיבוץ שפיים 052-6035685