ארכיון מסמכים 

הזמנה לסיור לחצר האחורית של פסטיבל הסרטים בירושלים


הזמנה לסיור לחצר האחורית של פסטיבל הסרטים בירושלים

חברות וחברים,

היום יפתח פסטיבל הסרטים הבינלאומי של סינמטק ירושלים. הסינמטק עצמו נמצא בתוך שטחי הקו הירוק כמו גם החלק המערבי של גיא בן הינום שלמרגלותיו. כמה מאות מטרים מהסינמטק חוצה הקו הירוק את הגיא. בצד המזרחי המצוי מעבר לקו הירוק, רק כעשר דקות הליכה מהסינמטק, מתנהל ברגעים אלה קרב כוחני על זהות, קרקעות ונוף.

במהלך הפסטיבל יקיימו עיר עמים, שלום עכשיו ועמק שווה סיורים לגיא. בין צפייה בסרט אחד למשנהו אנחנו מזמינים.ות אתכם.ן לצאת החוצה אל המציאות בשטח ולראות את הדברים בעינכם.ן

רקע

גיא בן הינום, אחד המקומות המרתקים ביותר בירושלים מבחינה היסטורית ותרבותית, משתרע בין הסינמטק לשכונת סילואן במזרח ירושלים. הגיא נמצא בתוך שטח הגן הלאומי סובב חומות ירושלים. בשנתיים האחרונות הפך צידו המזרחי של הגיא לאתר פעילות מרכזית של עמותת המתנחלים אלע"ד, שפועלת מזה שנים להשתלט על המרחב של סילואן (המזוהה כ"עיר דוד") הסמוכה.

לאלע"ד שני אופני פעולה עיקריים: האחד הוא השתלטות על בתי פלסטינים והכנסת דיירים יהודים במקומם, והשני הוא הפעלת מיזמי תיירות באגן העיר העתיקה שהמדינה הפקידה בידיה. כיום, אלע"ד בסיוע אינטנסיבי של גופי המדינה, מייצרים שרשרת של מיזמים תיירותיים לאורך הגיא המיועדים לחבר את מתחמי ההתנחלויות שלהם בסילואן, פיזית ותודעתית, אל מוקדי הבילוי והתרבות במערב ירושלים. בסיור נבקר בחלקו המזרחי של הגיא, בין סילואן לאבו תור, שם מתוכננת בניית רכבל לשינוע המונים וגשר תלוי, ועל אדמותיהם הפרטיות של הפלסטינים כבר פועלת חווה חקלאית של עמותת אלע"ד. הפרויקטים האלו משנים את הנוף, פוגעים ברקמה העדינה של אגן העיר העתיקה, ויגבירו את החיכוך בעיר.

לשם כך אנחנו רוצים.ות להזמין אתכם.ן להצטרף אלינו, בתקופת פסטיבל הסרטים בירושלים, לסיור המתמקד במתרחש ברגעים אלו בחלק המזרחי של גיא בן הינום. *אורך הסיור כשעה וחצי והוא כולל הליכה קלה. יתכן שיכלול גם מפגש עם תושבי השכונות הסמוכות.

System Message: WARNING/2 (<string>, line 16); backlink

Inline emphasis start-string without end-string.

זמני הסיורים:

יום שישי 22.7 בשעה 09:30 יום שלישי 26.7 בשעה 17:00 יום חמישי 28.7 בשעה 18:00 יום שישי 29.7 בשעה 09:00

להרשמה לחצו פה https://tinyurl.com/4d8njccu

הסיור מטעם עמק שווה, עיר עמים, ושלום עכשיו הפועלים למען ירושלים שוויונית וצודקת לכל תושביה.

מקווים לראותך בקרוב, צוות עיר עמים