ארכיון מסמכים 

"מוות לערבים", גאווה ישראלית ויוקר המחיה


ימים לא קלים עוברים על כולנו בדרך לפסח ובעיצומו של חודש הרמדאן. אבל אנחנו, בקרן החדשה לישראל, נמשיך לחתור לסיום הכיבוש תוך קידום השותפות בין יהודים וערבים בישראל. אין לנו את הפריבילגיה לוותר על המאבק הזה. אנחנו מצרפים לכם כאן כמה עדכונים על המאבקים האזרחיים והפעילויות שאנחנו תומכים בהם.


לא לאלימות, כן לשותפות! - קמפיין עיריית אום אל פאחם

במהלך חשוב ומשמעותי של מנהיגות, עיריית אום אל-פחם ממלאת את השלטים העירוניים בחודש הרמדאן בקריאה ציבורית לשותפות. בעקבות הפיגועים והאווירה הציבורית הקשה פנו פעילות ופעילי "האם ראית את האופק לאחרונה", הפועל בסיוע הקרן החדשה לישראל, לראש העיריה, ד"ר סמיר מחאמיד, בהצעה לקמפיין שילוט חוצות.

הם מספרים ששמחו לפגוש מנהיגות שמחויבת להילחם על החיים המשותפים בין יהודים וערבים: "היתה לנו את הזכות ללוות את המהלך הזה, שהוא חלק מקריאה ברורה של ההנהגה הערבית ברחבי הארץ להתנער מהאלימות מול מתקפה ציבורית לא פשוטה נגד הציבור הערבי. אנחנו קוראים לראשי עיריה נוספים להצטרף ליוזמה ולהפיץ את המסר שמייצג מיליוני יהודים וערבים - החיים שלנו הם כאן ביחד, כולנו שותפים לגורל".


עלון פרשת השבוע של הרב יצחק גינזבורג מסית לאלימות

ארגון "תג מאיר - אור במקום טרור" - מתריע: בעלון פרשת שבוע של הרב יצחק גינזבורג, מחבר החוברת "ברוך הגבר" והעורך הראשי של הספר "תורת המלך", שחולק השבת, נכתב בין היתר שכאשר תהיה הנהגה ראויה למדינה תהיה לכך "השפעה רבה" על עצם הימצאותם של נכרים בארץ. "מי שהלל וקילס את הרוצח ממערת המכפלה וחיבר חוברת לזכרו, מספר לנו שאין דבר שהקפידה התורה עליו כמו שפיכות דמים של יהודים, ללמדך ששפיכות דמים של גויים ע"י יהודים פשוט לא נחשבת, כנאמר ב-'תורת המלך'", אומרים בתג מאיר.

אנחנו מצטרפים לפניית תג מאיר לגורמי הביטחון להשגיח היטב על דברי ההסתה הנאמרים באיצטלה של דברי תורה בבית המדרש של הרב יצחק גינבורג בחסות "מלכות ישראל" ו-"דרך חיים".


האם התרגלנו לשמוע "מוות לערבים"?

האם התרגלנו לשמוע קריאות "מוות לערבים", שמטרתן להסית ולשלהב את הרוחות בהפגנות, בעיקר אחרי אירועים בטחוניים ופיגועים? "לי הקריאה 'מוות לערבים' נשמעת כמו הסתה ברורה לרצח. כערבי, ללא קשר להכשרה המשפטית שלי", אמר עו"ד אמל עוראבי, רכז תקשורת ערבית בקרן החדשה לישראל, בפינתו בתכנית הטלוויזיה "בקצה היום" עם גיא זוהר. "אתה קורא מוות לכל הערבים, ללא הבדל דת או מין, אז כל ערבי או ערבייה הופכים למטרה. מפחיד, לא? תאמינו לי, אותי זה מפחיד".

צפו באמל עוראבי אצל גיא זוהר

https://www.facebook.com/watch/?v=664286071466038&ref=sharing


גאווה ישראלית: חברת הנהלת הקרן החדשה לישראל, ד"ר שולה מולא, ברשימת 50 הנשים המשפיעות של מגזין גלובס

אנחנו גאים וגאות בד"ר שולה מולא על בחירתה לרשימת 50 הנשים המשפיעות של מגזין גלובס! ד"ר מולא היא פעילה חברתית וחברת הנהלת הקרן החדשה לישראל. "המשימה המרכזית שלי כרגע היא להציל את מה שהושתק והוזנח במשך ארבעה עשורים, כשכולנו נדרשנו להשיל את העבר מעלינו כדי להיות ישראלים", אמרה ד"ר שולה מולא עם בחירתה. מולא היא מהפעילות החברתיות הבולטות כיום בחברה האתיופית. היא שימשה כמנכ"לית ויו"ר האגודה הישראלית למען יוצאי אתיופיה, וייסדה בשותפות את פורום "אמהות על המשמר", שפועל נגד אלימות משטרתית כלפי יוצאי אתיופיה.


יוקר המחייה: זו לא כלכלה, זו אידאולוגיה

בעוד תנועת "עומדים ביחד" ממשיכה בקמפיין החשוב להעלאת שכר המינימום ל-40 ש"ח לשעה, יוקר המחייה ממשיך להאמיר: המזון, הדלק, חומרי הניקוי, מחירי הדיור - ועכשיו גם הגז לבישול. בתוך כך, מנסה שר האוצר להעביר בממשלה קיצוץ רוחבי של 4.5 מיליארד ש"ח, בתירוץ של קליטת העולים מאוקראינה.

רמי הוד, מנהל המרכז הרעיוני של קרן ברל כצנלסון, אומר כי: "כפי שגם חברי הממשלה יודעים, אין שום הצדקה כלכלית למהלך הזה". צפו בסרטון בו מסביר הוד למה במקום לקצץ צריך להשקיע, ומציע לשר האוצר ליברמן ללמוד מבן גוריון. לדבריו אלו לא חוקי הכלכלה שמכתיבים קיצוץ, אלא תכתיבי האידאולוגיה הקיצונית שמנחה את האוצר.

צפו בסרטון עם רמי הוד חג אביב שמח, צוות הקרן החדשה לישראל