ארכיון מסמכים 

הקבלנים אינם נוקטים אמצעי בטיחות בסיסיים, ולממשלה לא ממש אכפת. עובדי בנין משלמים בחייהם!


הקבלנים אינם נוקטים אמצעי בטיחות בסיסיים, ולממשלה לא ממש אכפת. עובדי בנין משלמים בחייהם! 07/01/22

הקבלנים אינם נוקטים אמצעי בטיחות בסיסיים, ולממשלה לא ממש אכפת.

עובדי בנין משלמים בחייהם! רק יומיים מתחילת השנה החדשה נהרג עוד עובד.

משמרת מחאה של חד"ש תתקיים היום (שישי) במקום האסון ברחוב אלנבי בת"א.

נדרוש להעניש בחומרה קבלנים שמזלזלים בחיי אדם כדי למקסם רווחים!

https://www.facebook.com/events/1317224765402964

ביום השני לשנה החדשה כבר נרשם הקורבן הראשון השנה בקטל עובדי ענף הבנייה. מהגר עבודה המשמש מנופאי, כבן 40 וששמו טרם נמסר לפרסום, נפל בלילה שבין שבת לראשון מגובה 40 מטר באתר בנייה בתל-אביב. במהלך השנה הקודמת מתו 68 עובדים בתאונות עבודה ובהם 37 באתרי בנייה.

האחריות להפקרות ולהיעדר בטיחות באתרי בנייה היא על הקבלנים והממשלה! הסיבה להרג המתמשך של עובדי בניין היא פשוטה, צינית ואכזרית ביותר: הקבלנים אינם נוקטים באמצעי בטיחות בסיסיים ביותר, אשר נהוגים כבר שנים רבות בכל העולם המערבי. בטיחות בעבודה עולה כסף, וחייהם של עובדי הבניין זולים מאד. קבלן הגורם לאובדן חיים בגלל תאוות בצע לא משלם על כך מחיר משפטי או ציבורי. העובד נהרג ונקבר, והקבלן שוכר עובד חדש במקומו ועובר לסדר היום. ממשלת ישראל – הנוכחית כמו קודמותיה – אינה עושה שום דבר ממשי. עד אשר יונהג פיקוח ממשי, עד אשר קבלנים האחראים לאובדן חיי אדם לא ישלמו מחיר בקנסות כבדים שיפגעו ברווחיהם או בעונשי מאסר בפועל, ההרג באתרי הבניה ימשך.

היום, שישי 7.1.2022, בשעה 11:00 בבוקר יעמדו פעילי חד"ש במשמרת מחאה וסולידריות ברחוב אלנבי 110, פינת הר סיני בתל אביב – סמוך לאתר שבו נהרג העובד.

אנו תובעים חקיקה, פיקוח ואכיפה.

חיי אדם קודמים לרווחי הקבלנים!