ארכיון מסמכים 

המבצע הושלם – ישראל תחתום הפסקת אש עם אמריקה ומצרים! / גידעון גיתאי


בעזרת השם, הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס ויאשר הפסקת אש שסוכמה עם ... ארה"ב ומצרים. הערת שוליים לטריו - 2 אהוד, 1 ציפי, לרגל נצחון הסכלות על השכל.

התרגלנו שהכל במקומותינו חד-צדדי. ההתנתקות היתה חד-צדדית, המצור היה ונשאר חד-צדדי, גם זרימת העופרת היצוקה והזרחן החלו לאחר פרובוקציה חד-צדדית שיזם אהוד ברק ורעם, ב- 4 לנובמבר. אז אני ודאי לא מחדש לכם כלום שגם עושים הפסקת אש חד-צדדית. אבל הכל מתואם. כאילו בתיאום מלא עם הלוגיקה והלוגיסטיקה שמאפיינות את דרכי החשיבה "המבצעית" של ממשלת ישראל, שראשיה כבדים כעופרת.

מה לעשות שלמרות שחילופי העופרת והאש לא היו מעולם סימטריים בעוצמתם, וגם לא במספר ההרוגים והמבנים ההרוסים, הם היו [וגם נשארים] הדבר היחיד שהוא דו-צדדי כאן.

איני יודע אם האמירה ש"צריך שניים לטנגו" מקורה בארגנטינה או לא. אבל הטנגו שההנהגה הישראלית התרגלה לאחרונה לרקוד הוא של טריו --של שילוש בלתי קדוש-- שחוגג ורוקד על הגוויות. רק שקשה לחגוג עם ראש יצוק מעופרת. זאת יבינו בדיעבד, לצערי, גם ידידנו הסובלים בשדרות [על חורבות הכפר נאג'ד], באשדוד, אשקלון היא מג'דל, בבאר שבע ואפילו ביבנה.

הרדיו של כל ישראל, רשת ז', מספר ש"בממשלה טוענים שיש התקדמות של ממש" שתקדם את "המתווה החדש". בידיעה נפרדת מספר הרדיו ש"כבר נהרגו 370 ילדים...". התקדמות! כי מי שלא רוצה שלום עם שכניו משלה את עצמו, פעם אחר פעם, שיש לשלום תחליף, וזה לא חדש. אבל עכשיו נוספה לרשימת ההמצאות של המוח היהודי - מהמחשב לטיווח ותיאום תותחים מתנייעים 155 מ"מ שנקרא אז "דויד", ועד "החצצית"- הפטנט החדש שהמציא המוח ששולט במדינה היהודית הוא שהפסקת אש עושים עם מי שמעולם לא ירה ... ל 2 אהוד 1 ציפי מגיע פרס ישראל על שהשכילו לחקות את ג'ורג' אורוול והעלו את תורתו מדרגה, ועוד בעברית.

אבל בעוד שלושה ימים ייאלץ הטריו 2 אהוד 1 ציפי - שעשה ככל שניתן, כדי שממשיך דרכו של ג'ורג' בוש ג'ון מקק-קיין ינצח בבחירות - לברך את ברק אובמה. לכבוד האירוע הטריו, וגם חוסני מו-ברק, [שחוסנו הרפואי והמדיני התערערו לאחרונה] הסכימו לשנות את משמעות המילה שלום וגם את רשימת המוזמנים לחתימה. מעתה והלאה הפסקת אש עושים עם מי שלא ירה - ישראל וארה"ב יחתמו על הפסקת אש, ומצרים תאשר בנוכחות המשת"פ הנחמד יליד צפת, שמקום מגוריו הנוכחי ברמאללה.. הכל יצטלם מצוין כמו כל "פוטו אופורטוניטי".

מי מכם זוכר איך הופיע הנשיא בוש לא בושה והצהיר "המבצע הושלם", כשברקע מצטלמת נושאת המטוסים "פורסטל" (שם שפרושו "הרתעה" או "מניעת הפתעה") ועליה שלט ענקי בצבעי אדום, לבן וכחול "מסיון אקומפלישד" (המבצע הושלם).

יאללה, תתחילו להמציא שם למבצע הבא! - מה דעתכם על מבצע "אשת לוט" -- ואולי, במקום חלון ההזדמנות למלחמות נוספות, תיפתח דלת רחבה לשלום