ארכיון מסמכים 

יוסר המצור על עזה - מנשר הקמפיין


אנחנו, הארגונים והאישים החתומים מטה, תומכים בקריאתה של קואליציית ארגונים ויחידים בעזה למען מערכה בינלאומית לסיום המצור על עזה. אנחנו קוראים לישראלים להצטרף לקמפיין.

מאז יוני 2007 הוחמרה מדיניות הבידוד של ישראל כלפי רצועת עזה. על בסיס שליטתה בכל היציאות מרצועת עזה, הולכת ממשלת ישראל ומגבילה את מעבר האנשים והסחורות מרצועת עזה ואליה. בכך היא גורמת למצוקה חמורה ולפגיעה חריפה במקורות הקיום והבריאות הבסיסיים ביותר של אוכלוסיית רצועת עזה.

פרט ל-12 מוצרי יסוד, אסורה כניסתם של כל המוצרים לרצועת עזה, ועקב כך קיים מחסור במים, דלק, תרופות, ציוד הכרחי, חומרי גלם ואלפי מוצרים אחרים. רק במהלך חודש נובמבר מתו 13 חולים, לאחר שגישתם לטיפול רפואי שאינו זמין בעזה נמנעה.

הן הפלסטינים והן הישראלים זכאים לחיות בשלום ובבטחה, ואולם מדיניות הענישה הקולקטיבית בה נוקטת ממשלת ישראל מסכנת את בטחון האזור כולו, ופסולה מבחינה חוקית ומוסרית.

לא תיתכן כל התקדמות בהסדרי שלום כלשהם כל עוד עזה, הנתונה עדיין תחת כיבוש, נמצאת מחוץ לדיון ותושביה נענשים. על כן הסרת המצור על עזה מהווה אינטרס עמוק ישראלי, פלסטיני ואזורי.

בנובמבר 2007 קראה קבוצה של ארגוני זכויות אדם בלתי-תלויים, כמו גם מנהיגי החברה האזרחית לקמפיין פלסטיני-ישראלי-בינלאומי לסיום המצור על עזה.

מטרת הקמפיין היא לקרוא לממשלת ישראל להסיר את המצור ולהפסיק את צעדי הענישה הקולקטיביים הננקטים כלפי האוכלוסייה האזרחית של עזה, להעלות את מודעות הציבור הישראלי והבינלאומי לתנאי החיים המידרדרים כתוצאה מהמצור, ולהניע ממשלות וקהילות לשים קץ לחרם על עזה.

הקמפיין הוא הומניטרי, בלתי תלוי ומבוסס על עקרונות זכויות האדם והצדק החברתי. בבסיס הקמפיין הרצון לשים קץ לכל סוגי האלימות באזור.

בצד הפלסטיני נערך הקמפיין בידי נציגי החברה האזרחית, אנשי עסקים, אינטלקטואלים, פעילות ופעילי זכויות אדם ושלום מהגדה המערבית ומעזה, המחויבים לשלום ולעקרונות כבוד האדם.

בין התומכים הישראלים בקמפיין נמנים ארגוני זכויות אדם ופעילי חברה אזרחית נוספים. הקריאה פתוחה לכל המעוניינים להצטרף אליה.

מתוך נוסח הקריאה: " אנחנו מחויבים להתקדם יד ביד, כתף אל כתף יחד עם כל האנשים המאמינים בחופש, כבוד אנושי ושלום... הגיעה העת להניח בצד כל סכסוך מפלגתי ולאחד אנשים ברדיפת החופש, הצדק והשלום."

בין הפעולות המתוכננות:

• תיעוד והפצת מידע על השפעת המצור; אתר אינטרנט, פוסטרים וסרטוני וידאו על חיי היומיום בעזה.

• סימפוזיון בינלאומי בעזה: "להסיר את המצור על עזה: יחד למען חזית מאוחדת לשלום".

• משלחות בינלאומיות לעזה וישראל.

• מפגשים ופעולות תרבות בעזה, תל-אביב, רמאללה וערים שונות בעולם.

• צעדה שקטה למחסום ארז מהצד הישראלי והפלסטיני של המחסום בהשתתפות פעילי שלום מכל העולם.

• "יום חופש התנועה עזה" במאי, שיכלול גם מסע בספינה מקפריסין לעזה.

לפרטים על הקמפיין: mail@phr.org.il

אנרכיסטים נגד הגדר

בת שלום

בת צפון

גוש שלום

גישה

הועד הציבורי נגד עינויים

הועד הישראלי נגד הריסות בתים

הועד הישראלי למען האסירים והעצירים הפלסטיניים

המוקד להגנת הפרט

התחברות - תראבוט

עדאלה

פרופיל חדש

קואליציית נשים לשלום

רופאים לזכויות אדם

שומרי משפט – רבנים למען זכויות אדם

תעאיוש – שותפות ערבית יהודית